четвъртък, 19 май 2016 г.

Какъв е вашият “интернет образ”?

Едно скорошно изследване, проведено от The Creative Group, показва, че 50% от интервюираните работодатели правят проучване за кандидатите за работа, използвайки Google или други търсачки. От тях 14% са взели решение да отхвърлят даден кандидат базирайки се на информацията, намерена в интернет.

Доскоро не бях се замислял над това, че може да се използва интернет пространството за събиране на допълнителна информация за кандидатите за работа, но от известно време насам виждам, че в САЩ това се е превърнало в регулярна практика. В интерес на истината,
търсенето не е насочено само към вадене на “кирливи ризи”, а е просто начин да се разбере по-добре характера и личността на кандидата.

Когато аз самият станах административен мениджър и трябваше активно да се занимавам с наемане на хора, също започнах да прибягвам до такива методи и бях много изненадан (за щастие само в положителен смисъл) от информацията, която намирах за някои от кандидатите.

В този ред на мисли се сещам за няколко съвета, които мога да отправя и към работодателите, и към кандидатите.

За работодателите:

Създайте си практиката да правите интернет търсене за кандидатите, които идват при вас за работа. По-активните имат силно интернет присъствие и оттам бихте могли да научите много за техните професионални интереси, както и за личностните им качества.
Въпреки това, не се предоверявайте на това, което намирате по мрежата. Първо, възможно е да има съвпадение на имената и да намерите странни неща за вашия кандидат, а всъщност да се окаже, че става дума за друг човек. Второ, хората са богати на мисли и емоции същества и непрекъснато се променят. Едно изказване в интернет форум не може да бъде меродавно и не винаги изразява истинската същност на кандидата.
За кандидатите:

Ако искате да бъдете забелязани, ако искате да бъдете оценени като професионалисти – създайте свой интернет образ – пишете във форуми, създайте блог, коментирайте в сайтове и блогове, които позволяват това.
Добре е да фокусирате вашето интернет присъствието в сайтове и теми, свързани с професионалните ви интереси. Един личен сайт или блог, посветен на вашите професионални търсения и опит, би разкрил пред вашите работодатели една активна личност, отдадена на своята професия – точно такъв тип, който те ценят и търсят да наемат.
Имайте предвид, че дори и личните сайтове или фотоалбуми разкриват съществени черти от вашия характер.
Внимавайте как се изразявате и какви лични снимки публикувате. Текстовете, които сте публикували с нецензурен език ще направят много лошо впечатление на потенциалния работодател и могат да го откажат да ви наеме.
От време на време (а преди кандидатстване – задължително) си правете сами проучване за себе си. Използвайте не само Google, а и други търсачки и директории.
Регистрирайте се в някоя социална мрежа. Задължително си създайте профил в LinkedIn.com – световната мрежа на професионалистите – и публикувайте информация за вашия професионален стаж. Това прави много добро впечатление на работодателите.
Бъдете готови да обясните вашите думи или вашето поведение в интернет по време на интервюто. Много е вероятно работодателят да е направил проучване за вас и да е открил някои смущаващи факти. Никак няма да се отрази добре на имиджа ви, ако не можете да дадете разумно обяснение за тях.

Светът вече е друг. Не само живеем в едно “глобално село”, ами може би вече всички сме в къщата на Биг Брадър. Много от нашите думи и постъпки са регистрирани в Мрежата и са достъпни за всеки. Това оказва влияние на не само на потенциалните работодатели, но и на колеги, приятели, партньори. Така, че – създайте си правилния имидж в интернет пространството, за да бъдете забелязвани и оценяни по достойнство!

Няма коментари:

Публикуване на коментар