четвъртък, 19 май 2016 г.

4 стъпки за намиране на работа

Пращането на голям брой имейли с мотивационно писмо и CV не е достатъчно за да намерите работа. Намирането на работа изисква малко повече усилия от ваша страна.

Важна е вашата истинска мотивация, която работодателят неминуемо ще забележи. Докато търсите работа, която да ви осигури добро заплащане, престиж и допълнителни екстри, работодателите търсят хора, които да им бъдат полезни за постигане на техните бизнес цели.


Това разминаване между вашите и техните цели, очаквания и желания е най-често срещаната  причина да не намирате работа. На пазара на труда се сключва договор тогава, когато интересите на служителя съвпадат интересите на работодателя.

Опитайте се да погледнете себе си отстрани, за да разберете какво послание отправяте към работодателя. Ако вашето послание е „търся стабилна работа с добро заплащане”, много вероятно е да получите отговор от рода на: „чудесно, желаем ви успех в намирането й!”.

Работодателите се интересуват от своите проблеми, а не от вашите. Това е и ключът към намиране на желаната работа – да покажете, че се интересувате от бизнеса на работодателя, а не само от собствените си облаги.

Днес ви предлагам 4 стъпки за намиране на работа, чрез които ще се позиционирате по-добре на пазара на труда и ще увеличите шансовете си многократно:

1. Направете успеха на компанията свой приоритет

Ако покажете на работодателя, че успехът на неговата компания е ваша цел, той ще ви предпочете пред всеки кандидат, който се итересува само какво ще получи, но не и какво ще даде на тази компания. Известно ви е, че за да вземете, първо трябва да дадете.

Сключването на трудов договор е  бизнес сделка и работодателят ще избере да плаща на този, който ще му носи повече. Като всеки нормален човек, той ще се стреми да получи максимална стойност срещу парите си.

А стойност за работодателя има не това, което вие сте, а това, което вие ще направите за него. Дори и най-квалифицираният кадър няма стойност за работодателя, ако не върши възложената му работа.

По правило, мотивираният човек върши много повече работа от демотивирания. Ако поставите успеха на компанията за свой приоритет, ще покажете силна мотивация и така ще спечелите сърцето на работодателя.

Вие от своя страна имате немалък интерес да се борите за успеха на компанията, защото:

1. От този успех зависи вашето заплащане, вашето бъдещо повишение и сигурността на вашето работно място;

2. Така се изграждате професионално – престоят на работното място не изгражда професионализма ви, но работата за успеха на компанията формира уменията ви и ви прави вещ в „занаята“. Това пък ви прави по-„продаваем“ при следващото търсене на работа.

2. Предлагайте на работодателя решения

На пазара на труда вие сте продавач, а работодателят е купувач. Вие трябва да убедите работодателя да наеме вас вместо вашия конкурент. Вие се състезавате с всички останали, а работодателят избира когото си иска измежду кандидатите.

Ето защо успехът ви зависи от това какво предлагате, а не от това какво искате. Позицията печели този, който предлага решения, а не този, който просто търси работа.

Ако просто търсите работа по какво се отличавате от останалите кандидати? Та нали и те също търсят? Да разчитате само на дипломите, 3-буквените титли след името ви и n-годишния си стаж не е достатъчно, защото все някой от конкурентите ще има повече от вас такива неща.

Но ако предлагате реални решения за проблемите и/или средства за постигане на целите на работодателя, това вече ще грабне вниманието му и ще ви открои от тълпата.

Целите на всеки бизнес включват неща като:

увеличаване на продажбите;
задържане на клиентите и привличане на нови;
съкращаване на разходите;
подобряване на организацията;
повишаване на производителността;
увеличаване на печалбата и т.н.
Предлагайте решения в тези направления и вашето търсене бързо ще завърши с намиране на работа.

3. Търсете бизнес, а не работа

За да бъдете вие човекът, способен да предложи на работодателя решения за неговия бизнес, търсете работа само в сферата на вашата компетентност. Навлезте по-дълбоко в познаването на бизнеса и идентифицирайте проблемите в сектора.

Направете проучване за всяка фирма в която ще кандидатствате. Съберете максимум информация за нея и разберете в каква ситуация се намира, на какъв етап от развитието си е, какви са текущите й проекти, какви са предизвикателства пред нея й и т.н.

Ако познавате добре бизнеса, това проучване няма да ви затрудни. След като научите всичко това, няма да ви е трудно да отгатнете защо фирмата търси човек за съответната позиция и какво очаква тя от него.

А когато сте наясно с тези неща, ще сте в състояние да отправите подходящо послание, което да ви осигури позицията, към която се стремите.

4. Формулирайте посланието си

Вашето CV, мотивационното ви писмо и държанието ви на интервюто за работа винаги излъчват послание. Ако не сте се замисляли над това, време е да го направите. Послание винаги има, въпросът е дали то е подходящо или не.

Посланието, което ще ви доведе до намиране на работа е: „Разбирам проблема, който стои пред вас и мога да ви помогна да го решите. Искам да работя за вас, защото обичам да решавам такива проблеми.”

След като вече сте поставили успеха на компанията като свой приоритет, направили сте своето проучване и сте разбрали ситуацията, проблемите и целите на работодателя, тогава ще знаете и какво да пишете и какво да не пишете в CV-то си.

Ще знаете кои подробности да вмъкнете и кои свои постижения да изтъкнете, за да докажете, че сте способен да предложите решение на проблема или средство за постигане на целта.

Когато направите CV-то и мотивационното си писмо по този начин, те ще предадат подходящото послание и така ще „стреляте право в целта”. Така ще се откроите от конкуренцията и вашите шансове за намиране на работа многократно ще нараснат.

Вие сте на ход

Изпълнете тези четири условия и ви гарантирам, че скоро ще си намерите работа. Работодателите отчаяно търсят хора с желание и мотивация, способни да намират решения. В очите на работодателя това е много по-ценно от всичките ви дипломи, сертификати и титли.

Затова, преди да запишете поредния курс, за да получите поредния сертификат, помислете за бизнеса сякаш е ваш и започнете да намирате решения. За това не се изисква диплома, а само желание.


Кариерата е бизнес, а наемането на служител е сделка. За да убедите работодателя да сключи тази сделка с вас, предложете му това, което е ценно за него. Накарайте го да повярва, че може да разчита на вас и тогава ще си намерите работа.

Източник:
http://kariera20.com/strategia/namirane-na-rabota-4-stypki/

Няма коментари:

Публикуване на коментар