Освен ровенето в сайтове с обяви, има и други
начини за търсене на работа. Едва 18% от назначените през 2012 г. американци са
намерили работата си чрез сайтове за работа, показва проучване на CareerXroads.
Проблемът е, че това е най-лесния начин за
търсене на работа и поради това предпочитан и практитуван от всички. Това
увеличава конкуренцията извънредно много, защото освен безработните, обявите
преглеждат и около 75% от работещите.
Затова, ако дълго време не намирате работа
чрез сайтовете за обяви, не се отчайвайте – не сте единствени. И за щастие има
и други начини за търсене на работа. Днес ще ви представя 6 от тях:
#1 Чрез връзки и контакти
Най-много хора намират работа именно по този
начин. Не става въпрос за т. нар. „шуробаджанащина” и „връзкарство”, а за
нормалните връзки, които всеки от нас има.
Лошо е назначаването на човек, който не
заслужава позицията, само заради някаква близост с някой висшестоящ, а не
назначаването на кадърен и компетентен човек, пък бил той и познат на шефа.
Затова и няма нищо лошо да използваме контактите си, когато търсим работа,
стига да сме компетентни за съответната длъжност.
#2 Чрез сайтовете на работодателите
Много обяви се публикуват единствено на
сайтовете на работодателите, обикновено в страница „Кариери” или нещо подобно.
През 2012 г. в САЩ повече хора са намерили работата си чрез тези страници,
отколкото чрез сайтовете за работа.
Обявите в кариерните страници на
работодателите достигат до много по-малко хора, отколкото тези в
специализираните сайтове за работа и затова конкуренцията при тях е значително
по-малка (поне като количество).
Набележете си няколко компании, в които искате
да работите и добавете кариерните им страници към отметките в интернет браузъра
си. Преглеждайте ги всяка седмица. Проверете дали тези компании имат страници в
LinkedIn и акаунти в Twitter и се абонирайте за тях, защото HR-ите често
споделят обявите и там.
#3 Чрез LinkedIn
LinkedIn неслучайно е #1 в света социална
мрежа за професионални контакти – тя е разработена специално за тази цел и
затова предлага много възможности за търсене на работа.
В раздела „Jobs”, достъпен чрез главното меню
на сайта, LinkedIn ви показва обяви, подбрани според професията и образованието
ви, както и значителен брой обяви от компании, в които работят хора от вашата
мрежа от контакти. Този раздел можете да ползвате на смартфона си, чрез
мобилното приложение на LinkedIn.
Секция „Jobs” има и всяка от групите в
LinkedIn. Присъединете се към групи от вашата професионална област и в тях
следете както тази секция, така и дискусиите, защото това е любимото място на
HR-и и работодатели да съобщават, че търсят хора.
Фирмените страници в LinkedIn обикновено имат
секция „Careers”. Някои работодатели не я използват, но други я обновяват
редовно, така че не пренебрегвайте тази възможност и ги проверявайте често.
#4 Чрез изграждане на онлайн репутация
Освен, че над 90% от работодателите използват
социалните мрежи за намиране на кандидати, вече има и агенции, които се
занимават само със social recruiting *.
Затова, направете профила си в LinkedIn
завършен на 100% според индикатора на сайта. Това е едно от условията, за да
може профилът да се класира по-напред в резултатите от търсенето. Второто
условие е профилът да е оптимизиран за търсене по ключови думи.
За целта, включете ключовите думи, описващи
професията ви във всички важни елементи на профила: в т.нар. „headline”, в
т.нар. „summary”, в описанието на длъжностите и образованието си и всяка
допълнителна секция, която добавине към профила си. Подберете от списъка с
умения такива, които съдържат въпросните ключови думи.
#5 Чрез проучване и анализ
Ако следите развитието на компаниите от вашия
бранш или на тези, които сте си набелязали, можете да изпреварите събитията и
да кандидатствате преди да бъдат публикувани обявите за работа. Така няма да
имате никаква конкуренция, а и ще направите добро впечатление с факта, че сте
досетили кога бизнесът ще има нужда от човек като вас.
Всяка смяна на собствеността, разширяване на
дейността, откриване на нови обекти и други подобни събития означават, че ще се
наемат нови хора. Дори новият собственик да съкрати част от служителите,
възможно е да търси други, защото стратегията му със сигурност се различава от
досегашната и вероятно ще развива дейност в нови направления.
Следете новините и събитията около
интересуващите ви работодатели и намерете точния момент да изпратите
кандидатурата си. Проучвайки дадена фирма, научете и кой ръководи отдела, в
който евентуално ще постъпите и пишете направо до него, а не до отдел „Човешки
ресурси”.
#6 От врата на врата
Това е най-старият метод за търсене на работа,
който съществува откакто свят светува, но в същото време е и най-изпитан и
работи безотказно. Преди изобретяването на печатната машина през 15-ти век, не
е имало нито вестници, нито обяви, но хората пак са си намирали работа.
Ползвали са именно този метод – ходели са от врата на врата.
И в днешно време, ако човек тръгне да търси
работа от врата на врата, все някъде ще намери. Всъщност, много хора и сега
намират работата си по този начин. Ако сте изчерпали всички други възможности
или просто спешно ви трябва нова работа, значи е време за този метод.
В този случай също ще ви трябва списък с
набелязани фирми. Може първо да изпратите CV и мотивационно писмо до всяка от
тях по email. Може и така да постигнете резултат. Но ако отидете на крака във
всеки офис и оставите CV-то и мотивационното си писмо на секретарката (в
големите институции – в деловодството), това ще направи много силно
впечатление.
В заключение
Сайтовете за работа са изключително удобни и
ако намерите своята работа в някой от тях, това ще е чудесно. За съжаление
обаче, нещата не винаги стават толкова лесно, така че може да се наложи да
вложите повече време и усилия в търсенето на работа.
Добрата вест е, че има и други начини човек да
намери работа – изброих ви цели шест. Може да ги прилагате поотделно или в
комбинация. Но има и уловка – нито един от тях няма да сработи, ако не знаете
каква работа търсите.
Надявам се все пак тези препоръки да ви
улеснят в намирането на работа или поне да ви помогнат да разширите кръгозора
си. Ако имате още идеи за търсене на работа извън обявите или имате въпроси по
темата, пишете в секцията за коментари
по-долу.
* Social Recruiting – набиране на кадри чрез
социалните мрежи
Източник:
http://kariera20.com/strategia/nachini-za-tyrsene-na-rabota-izvyn-obiavite/
Източник:
http://kariera20.com/strategia/nachini-za-tyrsene-na-rabota-izvyn-obiavite/
Няма коментари:
Публикуване на коментар